tisdag 12 oktober 2010

Bara sjukt!



https://www.flashback.org/t1322408

Tråden handlar om en kille på 21 år med aspbergers som sände en film live genom webcamen då han hängde sig själv. Det är han som startade tråden och bara 15 minuter efter var snaran runt halsen. Finns bilder/filmer i tråden då man kan se hur polis och ambulans utför hjärt- och lungräddning men utan framgång.
Det jag kan känna mig mest förbannad över är att folket som pratade med honom under de första 15 minuterna påstod att han var ett "troll" och uppmanade honom till att göra det och att han ändå inte kommer att våga. Sedan då bilderna som kommer med ca. en halv sekunds mellanrum börjar rulla sitter dom där och påstår att det fortfarande är fejk och kommenterar att han har fula byxor osv. Senare blir det lite tommare. Lite mer tyst men ändå inte, då dom inser att det dom just sett, det dom trodde var fejk, var på riktigt, är på riktigt. Utan att göra något på ett bra tag annat än att diskutera är det till slut någon som faktiskt lyckas föreslå att man kanske borde ringa 112! Grattis!
Då jag såg bilderna som någon på hade satt ihop till en slags "film" så vet jag inte riktigt vad jag kände eftersom jag var så jäkla förbannad på människorna på flashback. Visst jag har sett saker jag sett som jag kanske känt mig mer äcklad över, men sånt brukar mest hända utanför Sverige. Det här var som annorlunda, killen hade inte ens något tvivel. Han bara drog någon slags sladd över huvudet och som satte sig ned, han sprattlade inte ens mycket utan han var ganska stilla. Efter ett tag blev hans ansikte blått, nästan svart en kort stund sedan övergick det till vitt. Det var störande.

Jag hittade även en pdf. fil som var ett slags reportage. Någon som hade följt hans mammas liv ett bra tag, läste man hela det fick man som en insikt hur svårt både mamman och hela familjen måste ha haft det, man blev nästan rörd. Det var väldigt mycket text så jag kan erkänna att jag hoppade över lite grann. Men läste säkert mer än 90% och man blev bunden och ville veta mer.

Här är iaf killens mammas livs historia: http://www.livshistoria.se/images/ensam_mamma.pdf





Sjuk är den värld vi lever i
men ändå står vi blinda
vi ser vad vi vill se
även om det står framför oss
så gör vi inget,
som inte gynnar oss.

2 kommentarer:

  1. shit. skummade igenom tråden och såg film från hängningen. känner mig lite... rubbad.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, det är bara sjukt, såg hela hängningen från början till slut. Fyfan..

    SvaraRadera

Har du något att säga, så säg det!